DSB Billet - en appsolut must have
DSB har med sin billetapplikation flyttet en god andel af billetsalget over på smartphones. Nu er en ny forbedret version på vej.
Brugere af smartphones har virkelig taget DSB’s billetapplikation til sig. 225.000 downloads og 1.500 solgte billetter hver dag i de ni mÃ¥neder applikationen har kunne downloades taler sit eget sprog som en af de mest populære apps herhjemme.
»DSB’s billetapplikation er en af de apps, der er absolut nødvendige at have, hvis man har en smartphone. Den er nem at bruge, gør det let at tage toget og altid er lige ved hÃ¥nden, nÃ¥r man skal bestille og købe en billet med DSB,« siger Anne Mette Koch, chef i Digitale Kanaler i DSB. Hun fremhæver ogsÃ¥ muligheden for at betale med betalingskort og gemme oplysningerne til senere brug.
Selvom der generelt har været rigtig mange positive tilkendegivelser på applikationen fra brugerne kan alle nu glæde sig over, at der kommer en række forbedringer, som gør DSB Billet-applikationen endnu mere brugervenlig.
”Mange af forbedringerne kommer pÃ¥ baggrund af de kommentarer, som brugerne har givet til applikationen. Det er dejligt at have sÃ¥ mange dedikerede brugere, der kommer med konstruktiv feedback pÃ¥ vores app. Men vi har ogsÃ¥ tilføjet nogle, vi ikke kunne fÃ¥ med i den første lancering,« siger Anne Mette Koch.
Hun glæder sig især over, at det nu er muligt at få tilbagebetalt billetter hvis man aflyser sin rejse, og at man nu kan købe og bestille to måneder frem i tiden i mod 2 uger i den gamle version.
»Det har ærgret os, at brugerne af applikationen var dÃ¥rligere stillet end dem, der købte billet pÃ¥ dsb.dk. Det er heldigvis lavet om nu, sÃ¥ de har samme mulighed for at fÃ¥ deres penge retur, hvis de ikke skal bruge deres billet alligevel.«
Se hvordan DSB Billet fungerer: Instruktionsvideo
Her kan du få fat i applikationen: http://www.dsb.dk/kundeservice/mobiltjenester/