Kvik kranfører forhindrede tog-kollision
De første meldinger gik på, at et S-tog var kollideret med en kran på sporarbejde ved Nordhavn station her til morgen. Sådan kunne det også nemt være gået
- Pludselig begynder kranen at dreje, og den arbejdsleder, der går ved siden af kranen, råber til kranføreren, at der kommer et tog. Men kranføreren kan ikke rette kranen op og vælger at smide sporskiftelegemet, så man undgår en kollision, fortæller produktionsdirektør Michael Borre fra Banedanmark til Berlingske Nyhedsbureau.
Det lykkes for S-togets fører at få hastigheden helt ned på 25 km/t før de rammer sporskiftet, der bringer toget til standsning ved at flænse undervognen op.
Læs hele artiklen på Ekstrabladet.dk
De første meldinger gik på, at et S-tog var kollideret med en kran på sporarbejde ved Nordhavn station her til morgen. Sådan kunne det også nemt være gået
- Pludselig begynder kranen at dreje, og den arbejdsleder, der går ved siden af kranen, råber til kranføreren, at der kommer et tog. Men kranføreren kan ikke rette kranen op og vælger at smide sporskiftelegemet, så man undgår en kollision, fortæller produktionsdirektør Michael Borre fra Banedanmark til Berlingske Nyhedsbureau.
Det lykkes for S-togets fører at få hastigheden helt ned på 25 km/t før de rammer sporskiftet, der bringer toget til standsning ved at flænse undervognen op.
Læs hele artiklen på Ekstrabladet.dk
Ingen kommentarer:
Send en kommentar